Dolijevanje vode u baterije

Zašto dodajemo vodu u baterije?

Baterija viličara trebala bi trajati oko 5 godina. Naravno, to ne znači da je baterija spremna za otpad nakon 5 godina, ali predviđeni dostupan kapacitet bit će drastično smanjen i povećat će se izgledi za nastanak kvarova (kratki spojevi u člancima i sl.). Kako bi to postigla, bateriji je potrebno održavanje uz strogo pridržavanje uputa. Nedovoljnim dolijevanjem vode riskiramo gubitak životnog vijeka do 50%, tj. dvije i 1/2 godine. Cijena nove baterije je previsoka za nepridržavanje uputa. 

Nivo elektrolita u bateriji

Kada dolijevati vodu u bateriju?

U idealnim uvjetima baterija bi trebala raditi 8 sati, puniti se 8 sati i hladiti se 8 sati. Najbolje vrijeme za dolijevanje vode je prije početka smjene, nakon što su baterije imale priliku ohladiti se od punjenja. Najgore vrijeme za dolijevanje je netom prije početka ili pak za vrijeme punjenja jer se elektrolit za vrijeme punjenja jako zagrijava i povećava mu se volumen pa bi moglo doći do curenja kiseline iz članaka. 

Neovisno dolijevate li vodu putem sustava za centralno dolijevanje ili to činite ručno, važno je zapamtiti da je dozvoljena razina elektrolita najviše 1-2 cm iznad olovnih ploča u člancima. Ploče uvijek moraju biti uronjene u elektrolit, bilo koji dio ploče koji viri iznad razine elektrolita izložen je štetnom djelovanju i ubrzano gubi kapacitet.